Panel na Festivalu: ‘’Kreativna ekonomija i cirkularna ALU ambalaža’’

Panel na Festivalu: ‘’Kreativna ekonomija i cirkularna ALU ambalaža’’

U okviru 3. ‘’Limenka teatar festa’’ u Kikindi, po prvi put na Festivalu održan je Panel pod nazivom ‘’Kreativna ekonomija i cirkularna ALU amblaža’’. U foajeu Narodnog pozorišta govorilo se o značaju kreativnih pristupa u reciklaži ALU ambalaže, primerima dobre korporativne prakse u ovoj oblasti i efektima podizanja javne svesti o značaju zaštite životne sredine kroz razne kreativne pristupe utemeljene na principima kreativne ekonomije.

Učesnici panela bili su dr Hristina Mikić, profesor finansija i kreativne ekonomije, Metropolitan Univerzitet i direktorka R&D u Institutu za kreativno preduzetništvo i inovacije, potom Nenad Đurđević, komercijalni direktor Ball Packaging SEE, Turkey and CIS i predsednik Alijanse za cirkularna pakovanja Srbije, Bojan Milosavljević, reditelj i projektni menadžer Deska Kreativna Evropa Srbija, Gordana Knežević Orlić, generalni direktor izdavačke kuće KLETT i dr Sandra Knežević antropolog i autorka preliminarnog projekta Limenkica ulaznica.

‘’Najviše smo govorili o ulozi festivala i njogovoj misiji u ranoj edukadiji stanovništa o značaju pravilnog odlaganja ambalažnog otpada, ali i čitavom putu tog amlalažnog otpada i koliko ceo taj sistem utiče na ekonomiju i podizanje ekonomskog uspeha u zemlji. Nije lako učiti već naučenog čoveka nekim običajima, tako da smo se mi posvetili edukaciji najmlađih još pre 15 godina i cilj nam je da mlađe naratštaje naučimo ispravnom koriščenju i odlaganju ambalaže objašnjavajući im koliko je vredna reciklaža ambalaže u odosu na proizvodnju svi tih stvari koje konzumiramo iz primarnih materijala. Mi ih učimo da za 60 dana ako se limenka pravilno odloži i komunalno preduzeće pošalje na reciklažu, ta iskorišćena zgužvana limenka, biće nova limenka nekog proizvoda na polici’’, objasnio je Nenad Đurđević, komercijalni direktor Ball Packaging SEE, Turkey and CIS i predsednik Alijanse za cirkularna pakovanja Srbije,

3.JPG

Učesnici panela govoritli su o zelenim inovacijama, reciklaži i društvenoj odgovornosti, evropskom doprinosu kreativnog sektora u podizanju svesti o zaštiti životne sredine i značaju Limenka festa u razvoju ekoloških navika kod najmlađih.

‘’Mi već nekoliko godina podržavamo rad Limenka teatar festa, tako da sve kroz šta radimo pokušavao da motivišemo decu kako bi učila o ekologiji, štitila okolinu, bilogiju, radimo na kompletnom pristupu kroz digitalne udžbenike koji motivšu decu da drugačije gledaju na svet. Veliki problem u našim školama jeste što se programi ne menjanu onom brzinom koliko je deci potrebno malo vremena da se motivišu i istražuju. Nije samo stvar da slušaju već i da kroz aktivnosti sama daju svoj doprinos i kroz praktičan deo’’, dodala je  Gordana Knežević Orlić, generalni direktor izdavačke kuće KLETT.

O festivalu

“Limenka teatar fest” je nastao iz manifestacije “Limenkica -ulaznica”, u trinaestoj godini trajanja, kao jedinstvena manifestacija na svetu, koja, na neobičan način spaja edukaciju dece i mladih o zaštiti životne sredine i reciklaži i pozorišnu umetnost.

Pročitaj više...

Limenkica