LIMENKA TEATAR FEST na jedinstven način spaja ekologiju i kulturu a pozorišne scene kao i festivalski prostori postaju jedino mesto na planeti na kome se za prazne limenke može prisustvovati pozorišnim predstavama, uz jasno iskomunicirane poruke o zaštiti životne sredine.
LIMENKA TEATAR FEST je nastao iz manifestacije “Limenkica - ulaznica”, u trinaestoj godini njenog trajanja, kao jedinstveni festival na svetu koji na inovativan način spaja pozorišnu umetnost i edukaciju dece i mladih o zaštiti životne sredine i reciklaži. Festival je do sada održan u dva grada u Srbiji, Novom Sadu, Evropskoj prestonici kulture 2022, a potom u Somboru. U 2024. godini treći Limenka Tetar Fest biće održan u Kikindi od 4. do 9. septembra.
Paralelno sa Festivalom, projekat "Limenkica ulaznica" živi svoj život tokom cele godine izvođenjem predstava pozorišta “Čarapa” u Beogradu ili u drugim gradovima Srbije.
Cilj ovog projekta je podizanje svesti odraslih o uticaju umetnosti na razvoj dece i edukacija dece od najranijeg uzrasta o značaju reciklaže i zaštite životne sredine kroz različite multimedijalne i pozorišne programe .
Direktna ciljna grupa projekta su deca predškolskog i školskog uzrasta i njihovi roditelji, bake i deke, vaspitači, nastavnici, kao gledaoci i/ili učesnici programa.
Indirektna ciljna grupa projekta su rođaci,komšije, vaspitači, učitelji kao i ugostiteljski objekti, društveno - odgovorne kompanije, nevladine organizacije, stambene zajednice, podstaknuti na prikupljanje reciklažnog otpada i indirektno učešće u programu. Jednom reči - celokupna populacija.
Projekat ima važan edukativni karakter koji se ogleda u načinu na koji deca i njihovi roditelji obezbeđuju ulaznice za predstave. Inovativnim pristupom – “plaćanjem“ ulaznica za program praznim, iskorišćenim limenkama umesto novcem, skreće se pažnja najmlađih ali i njihovih roditelja, na važnu temu zaštite životne sredine kao i reciklažu. Takodje, budi se i razvija preduzetnički duh kod dece ali i snalažljivost u rešavanju pitanja - gde pronaći prazne limenke?
Čitava porodica se angažuje na rešavanje ovog zadatka i, osim dobre zabave i zadovoljstva zbog postignutog rezultata, učvršćuju se i porodične veze i jačaju odnosi.
Festival se bazira na ideji da je najefikasniji način uticanja na svest dece o pojmu reciklaže taj da im se ponudi model u kome reciklažni materijal ima svoju vrednost izraženu u vrednosti društveno odgovorne valute, prve koja je registrovana u svetu, ALU- KOIN-a.